Bραχνή φωνή και καρκίνος του λάρυγγα

Bραχνή φωνή και καρκίνος του λάρυγγαΠόσο συχνά η βραχνάδα είναι σύμπτωμα της νόσου

Η βραχνή φωνή είναι πολύ συχνό σύμπτωμα του καρκίνου του λάρυγγα, όπως και αρκετών άλλων παθήσεων που μπορούν να σας βάλουν σε περιπέτειες υγείας.

Η βραχνή φωνή, ιδιαίτερα όταν επιμένει για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 2-3 εβδομάδων και δεν οφείλεται σε κάποια προφανή αιτιολογία (π.χ ίωση ή μικροβιακή λοίμωξη), πρέπει πάντα να αξιολογείται από έναν ΩΡΛ. Η έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση είναι σημαντική και στον καρκίνο του λάρυγγά, όπως άλλωστε και σε κάθε νόσο. Άλλος ακόμα λόγος για να αναζητήσετε διάγνωση για τη βραχνή φωνή είναι να είστε χρόνιος καπνιστής ή να καταναλώνετε συχνά αλκοόλ. Ο καρκίνος του λάρυγγα είναι πιο συχνός και στις δύο αυτές κατηγορίες ανθρώπων.

Ποια άλλα συμπτώματα δημιουργεί ο καρκίνος του λάρυγγα

Η βραχνή φωνή είναι ίσως το πιο συχνό, αλλά όχι το μόνο σύμπτωμα του καρκίνου του λάρυγγα. Άλλα συμπτώματα που δεν προκύπτουν από προφανή αιτία και πρέπει να σας θορυβήσουν είναι:

• Η δύσπνοια, δηλαδή η δυσκολία στην αναπνοή
  • Κάθε αλλαγή στην ποιότητα της φωνής (δυσφωνία)
  • Η δυσκαταποσία, δηλαδή ο πόνος που δημιουργεί δυσκολία στην κατάποση
  • Το αίσθημα ξένου σώματος στον λαιμό
  • Η εμφάνιση αίματος στα πτύελα (αιμόπτυση)
  • Το οίδημα στο λαιμό (μεταταστατική λεμφαδενοπάθεια)
  • Ο πόνος στο αυτί (αντανακλαστική ωταλγία)
  • Η ακούσια απώλεια βάρους

Πως προκύπτει η διάγνωση για τον καρκίνο του λάρυγγα

Για τη διερεύνηση της παθολογικής αιτίας της βραχνής φωνής και την εξακρίβωση για το αν οφείλεται σε καρκίνο του λάρυγγα, το πρώτο βήμα είναι να επισκεφθείτε έναν ιατρό ΩΡΛ. Εκείνος, αφού πάρει το λεπτομερές προσωπικό και οικογενειακό ιστορικό σας και σας κάνει μία ολοκληρωμένη κλινική εξέταση (λαρυγγοσκόπηση), το πιθανότερο είναι να σας συστήσει έναν απεικονιστικό έλεγχο με αξονική ή και μαγνητική τομογραφία και ενδεχομένως τη λήψη βιοψίας από τον λάρυγγα.

Η λαρυγγοσκόπηση διενεργείται είτε μέσω του στόματος (με άκαμπτο γωνιώδες λαρυγγοσκόπιο), είτε μέσω της μύτης (με εύκαμπτο ρινολαρυγγοσκόπιο). Ο ιατρός εξετάζει λεπτομερώς την περιοχή, ελέγχοντας την μορφολογία του λάρυγγα, την λειτουργία του και την ύπαρξη πιθανής παθολογίας.

Για την σταδιοποίηση της νόσου, πιθανώς να χρειαστεί η διενέργεια PET scan, ενώ η τελική διάγνωση τίθεται μέσω βιοψίας και ιστοπαθολογικής μελέτης του δείγματος από το παθολογοανατομικό τμήμα. Η λήψη βιοψίας στον λάρυγγα γίνεται κατά κανόνα υπό γενική αναισθησία και διαρκεί περίπου 30’.

Η θεραπεία για τον καρκίνο του λάρυγγα

Η θεραπεία του καρκίνου του λάρυγγα απαιτεί εξατομικευμένη ογκολογική αντιμετώπιση. Ανάλογα με το στάδιο της νόσου, η θεραπεία μπορεί να είναι χειρουργική, να επιτευχθεί μέσω ακτινοθεραπείας, μέσω χημειοθεραπείας ή και συνδυασμού όλων των παραπάνω.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για τη θεραπεία του καρκίνου του λάρυγγα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ